Hae
Koti Kumpulassa

Kotitreeni: Tee tänään nämä helpot jooga-asanat!

 

Ihanaa sunnuntaita! Meillä on eskarilaisen kaverisynttärit juhlittu ja saunat saunottu. Upea helaloma ja viikonloppu takana! Ajattelin jakaa muutaman joogaliikkeen, jotka voisi tehdä sulle hyvää! Mulle ne ainakin tekee. Voi olla, että nää on sulle ihan tuttuja, ja sun tuleekin näitä tehtyä säännöllisestikin. Tai sitten et ole koskaan joogaa kokeillutkaan, mutta voisit ehkä kokeilla. Nämä ovat tosi simppeleitä liikkeitä, eikä haittaa vaikka et olisi aiemmin joogaa tehnyt.

Laitoin nämä samat mun instan (@kotikumpulassariika) puolelle, mutta jos et sieltä vielä niitä löytänyt, niin tee tänään nämä asanat vaikka heti, jos on tilaisuus! Näitä multa on pyydetty ja nyt koitan tän asian kanssa tsempata! Saa myös esittää toiveita, esim. kumpia mielummin kuvia vai videoita?

 

 

1. Alaspäin katsova koira. Asetu matolle kontilleen ja nosta peppu kohti kattoa niin, että jalat suoristuvat. Jos tarvitsee, korjaa asentoa siirtämällä käsiä eteenpäin. Jos kantapäät eivät yllä mattoon asti, ei se haittaa! Yritä kuitenkin suoristaa polvia. Vedä napa kohti selkärankaa, suorista selkää ja työnna mattoa käsillä eteenpäin. Nosta polvilumpiot ylöspäin ja pidä jalat pitkinä ja aktiivisina. Katse polvien väliin. Hengitä nenän kautta sisään ja ulos viisi kertaa.

 

 

2. Delfiini. Asetu kontilleen ja laske kyynärpäät mattoon. Nosta takapuoli ylös ja kävele jaloilla lähemmäs käsiä. Ei haittaa, jos kantapäät eivät laskeudu mattoon asti! Vedä napa kohti selkärankaa, suorista selkää ja työnna kyynärpäitä kohti mattoa. Nosta polvilumpiot ylöspäin ja pidä jalat pitkinä ja aktiivisina. Katse polvien väliin. Pidä jalat, kädet ja vatsa aktiivisena. Hengitä nenän kautta viisi kertaa.

 

 

3. Kierto. Istu matolle ja suorista jalat eteen. Vedä napa kohti selkärankaa, nosta oikea jalka koukkuun niin pitkälle kohti pakaraa kuin se tänään menee ja pidä vasen jalka aktiivisena. Sisäänhengityksellä nosta vasen käsi ylös ja uloshengityksellä kierrä ylävartaloa oikealle ja koukista vasen käsi ja kyynärpää oikean polven ulkotaipeelle, katso kohti takaseinää. Suorista selkää sisäänhengityksillä ja syvennä kiertoa uloshengityksillä. Siirrä oikeaa kättä hiljalleen lähemmäs pakaraa. Hengitä nenän kautta viidesti ja tee sama toiselle puolen.

 

 

4. Video on tossa yläpuolella! Ota lantion levyinen asento, astu oikea jalka pitkälle taakse. Sisäänhengityksellä nosta kädet ylös, pidä hartiat alhaalla. Uloshengityksellä koukista oikea polvi melkein mattoon asti ja laske kädet sydämen eteen rukoilija-asentoon. Pidä huoli, että polvi ei kierry eikä ylitä nilkkaa, vaan pysyy nilkan päällä ja ennemmin sen ”takana”. Hengitä sisään ja nouse ylös. Toista kymmenen kertaa ja tee sama toiselle puolelle.

Muista laittaa toiveita näitä joogajuttuja koskien niin koitan toteuttaa ne! Kirjoita kommenttiin, jos et halua, että julkaisen sen. Silloin se jää vain mulle näkyviin.

 

-R

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *